mandag 13. august 2012

August er det mykeste, myke jeg kjenner( Einar Skjæråsen)



 Jeg har gjort et ekspriment med modge podge på et litt grovt linstoff, og det ble ikke så verst:)) jeg brukte den vanlige metoden med å skrive ordene ut speilvent, smurte modge podge på arket og la det oppå stoffet. Jeg brukte en flaske å rullet over, for å la det feste seg skikkelig og så strøk jeg med strykejern på baksiden, for å få det raskt tørt. Da fuktet jeg papiret og rullet det av forsiktig med fingeren, og det festet veldig bra. Ingen av ordene forsvant!!. Dette kan også vaskes(for hånd) , så det gir jo mange muligheter...

Tenk at jeg har så snille barn som plukker 5liter molte, 2liter blåbær og fisker ferskvannsørret til meg og bare sier versågod, mamma dette er til deg...
Jeg har skrevet ut diktet til Einar Skjæråsen på en bakgrunn som jeg liker så godt.  Det fineste diktet jeg vet. Takk til: astridsartisticefforts.blogspot.co.uk for mange nydelige bakgrunner og annet fint. Gratis:))) 

Shabby art boutigue har lagt ut en utrolig enkel oppskrift på modge podge. Størrelseforholdet mellom lim og vann er 1:1
Shabby Art Boutique

Ingen kommentarer: