fredag 19. april 2013

Stofframmer


 Jeg fikk lyst til å prøve noe nytt, så jeg tok for meg hobbybøkene mine og fant så mye jeg hadde lyst å prøve meg på, men noe må man jo starte med, så det ble de søte Stofframmene i Tildas Landsted(på landet og ved havet) Det var mye enklere en jeg trodde, så det gikk fort å sy flere varianter:))

 For å stive de opp litt, klipte jeg til stiv papp.



Søte ikke sant?

Har også prøvd meg på å pynte bildene i redigeringsprogrammet Photo Scape, med varierende resultat må jeg si....
Så måtte jeg jo sy et nytt teppetrekk til mitt barnebarn, som ble en gutt, istedenfor en pike... tre uker før termin:)) Jeg har brukt engelsk blonde, tildastoff i en acva farve, og brodert og applikert i et felt midt i.
Metoden for å overføre skrift på stoff er meget enkel: Lim arket med skrift på et vindu eller glasset til en dør, som jeg har gjort .Teip fast stoffet over, og pass på at det ikke forskyver seg. Bruk en penn til å tegne opp bokstavene, og voila, så kan du brodere ! jeg har brukt attersting og tykksøm(tror jeg det heter) på hele broderiet.

1 kommentar:

Alicia sa...

Son preciosos.
Un abrazo