torsdag 27. juni 2013

Sommersysler

 Når det enkelte dager her i nord er gråvær, har jeg heldigvis noe å gjøre nede i systua:)) Disse kjolene har jeg sydd av en bunke jerseystoff som jeg hadde liggende, og nå kom de til nytte,.
En sommerkjole til meg selv, måtte jeg jo ha, så jeg forstørret bare onion-mønsteret til barnekjolene, og det gikk så fint atte:))Et prikkete stoff nede på kjolen, armene og rundt halsen, passet perfekt!
 Denne tar jeg med meg til Oslo, hvor jeg skal ta meg en ukes ferie hos slekt og venner. Da blir det også en tur til stoff og stil regner jeg med... hihi
 Denne kjolen kombinerte jeg blått med en beige rosete skjorte som jeg ikke brukte lenger.
 Fin kombinasjon, og sydamen er fornøyd!
 Fikk en pakke med stoff fra stoffogstil med stoffer som var på salg, og dette stoffet ble så fint til en barnekjole.

 Hjertekjole str. 8 år

 Hjertekjole str.110


2 kommentarer:

Lisa sa...

Superdelikate kjoler! :) Har tenkt på å sy kjoler jeg også, leeenge ..
får ikke bestemt meg for om jeg skal prøve med overlockfunksjonen på maskinen eller ikke. Med overlock går det vel ikke an å presse sømmen ..? Kan jeg spørre om hvordan du gjør det .. ? :)

Polarhjerte design sa...

Koselig :-) Jeg synes du skulle prøve! Det er kjempemorsomt å sette sammen stoffer og dette unionmønsteret er superlett å sy;-))) Jeg bruker overlockmaskinen min til alle sømmene og presse ut sømmen er ikke noe problem, har iallefall jeg erfart... Tusen takk for kommentarer! Klem Elin