onsdag 25. mars 2015

Vår i luften

 Heisann, og takk for sist ! Mine sysler nå før påske har vært pasteller, pasteller og atter pasteller... men resultatet ble flott, og passer jo også til påske, fant jeg plutselig ut... grannysquares, eller bestemorruter på norsk i tildastoffer + noen andre pasteller passer jo så fint sammen uansett. Og sammen med lin eller beige blir det en hit!  Applikering har jeg nettopp begynt med, og teknikkene har jeg lært på You Tube. Morsomt, og ikke vanskelig i det hele tatt, spør du meg.
  Litt quilting, både for hand og maskin. Scallops, eller buete hexagons er fine til kanting av både løpere og store quiltede tepper. Tips kan dere få på Sue Daleys hjemmeside. Der ligger også mange tutorials på video


 I utestua har jeg plassert vårblomstene, og de trives utmerket. Ute er det frost og en iskald vind ennå, så det er så deilig å sitte der å bare suge inn våren litt på forskudd :)

 Påsketuren i år går til Dubrovnik i Kroatia og da har jeg tenkt å ha med sommerveskene mine. En til shopping og en til utepåbyenveske.<3





 Jeg har også sydd meg et smykkeetui som er supert å ta med seg på reiser, men også bare til pynt her hjemme også. Mange lommer, en er gjennomsiktig og løkker for å henge ting i. Litt ullfilt ble en holder til øredobber.


 En riktig god Påske alle sammen :)))

Ingen kommentarer: