Tutorial: Trykke på stoff

Først finner du en fin grafisk ramme fra
*The Graphics Fairy*,lagre på din datamaskin, feks: bilder.
Husk å last ned Picasa og Paint hvis du ikke har de programmene på din maskin.
Høyreklikk på bildet å klikk åpne i: feks paint.  Her er også en tutorial :.My Repurposed Life™: Printing on fabric

Jeg bruker redigeringsprogrammet: Picasa for det er enkelt og
bruke. Legg til tekst inni rammen, og lagre.Det er mange flotte skrifttyper
å finne på nettet gratis. Søk på free fonds så er det bare å velge hva man vil
laste ned. husk å lagre!

Så hopper jeg over til paint og legger til et bilde. Her er en sommerfugl
som jeg henter fra bildemappen min. Klikk på lim inn,og så velger du et bilde.
Reduser størrelsen og lim inni rammen. lagre.



Når du er fornøyd, er det bare å skrive ut på stoff:-)
Jeg bruker et helt vanlig ark av en skisseblokk, eller enda stivere hvis du har

Skjær en stoffbit like stor som et a4 ark,
og lim det fast til et stivt a4 ark.

t

Det beste stoffer , har jeg funnet ut er tettvevd bomull eller hør. Tettvevd
lin er også bra. Husk å stryke stoffet på forhånd, og klipp bort løse tråder.

Ha på lim i begge endene, det er nok.

Lim fast. La tørke litt.

Jeg bruker å vende teksten, for da kan jeg bruke
tskjorteoverføring i fotoprogrammet,
og det blir et finest resultat.
Vend vanrett i Paint.













Skriv ut bildene sånn som det skulle være t- skjorteoverføringsark


Krymp og tilpass























Kommentarer

These are so Beautiful!!! I wish that you had a translator on your blog because I would love to read you tutorials. You have a lot of talent!!

♥charlotte
Thanks, its so nice of you . I tryed to fix the translator, so i hope it workes now.Please let me know. Elin
Alicia sa…
¡¡¡¡¡¡¡PRECIOSO¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡